TÜKETİCİ MEVZUATI GEREĞİNCE ÖN BİLGİLENDİRME FORMU

 

1. TARAFLAR

1.1 –        SATICI

Ünvanı                        :   Sunline Güzellik Hizmetleri Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi

Mersis No                  :   0784073198000001

Adresi                         :   ATAKÖY 7-8-9-10. KISIM MAH. ÇOBANÇEŞME E-5 YAN YOL CAD. A NO: 22/1A BAKIRKÖY / İSTANBUL

Telefon                       :   0…..      

Eposta adresi            :   info@sunlinesolarium.com.tr

KEP Adresi                 :   …@hs01.kep.tr

1.2 –       ALICI

Müşteri olarak www.sunlinesolarium.com.tr alışveriş sitesine üye olan/üye olmadan ürünü satın alan kişidir. Üye olurken/üye olmadan ürün satın alırken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır. Bundan sonra “ALICI” olarak anılacaktır.

2. AMAÇ VE KONU

İşbu ön bilgilendirme, müşterinin (ALICI) www.sunlinesolarium.com.tr internet sitesi üzerinden; elektronik ortamda siparişini verdiği ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 5. Maddesi gereği müşterinin (ALICI) bilgilendirilmesi amacıyla yapılmaktadır.

ALICI, www.sunlinesolarium.com.tr’ dan sipariş vermeye ve bu sözleşmeyi akdetmeye karar vermeden önce, bu sitede yer alan “ÖN BİLGİLENDİRME FORMU” vasıtasıyla,  SATICI’nın ticari unvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine, satışa konu ürünün temel niteliklerine, tüm vergiler dahil satış fiyatı ve ödeme şekline, teslimat şekline ve süresine, teslimat masraflarına, cayma hakkını kullanma şartlarına ve kullanma şekline ilişkin TÜM ÖN BİLGİLER KONUSUNDA BİLGİ SAHİBİ OLDUĞUNU, BU ÖN BİLGİLERİ ELEKTRONİK ORTAMDA TEYİT ETTİĞİNİ BEYAN VE KABUL ETMİŞTİR.

18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler www.sunlinesolarium.com.tr dan alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.

 

3. TESLİMAT ADRESİ, ŞEKLİ VE PLAN

Teslimat Adresi        :   Alıcının sipariş verirken bildirdiği adrestir.

Teslimat Şekli           :   KARGO

 3.1 –        Sözleşme Konusu Ürünlerin Adı, Özelliği, Miktarı, Birim ve KDV Dâhil Satış Fiyatı Bilgileri Alıcı’nın Ödeme Öncesi Sipariş Ekranında Detaylı Biçimde Yer Almaktadır.

ÜRÜNLER

Malın / Ürünün / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli, siparişin sonlandığı andaki bilgilerden oluşmaktadır

ALICI, www.sunlinesolarium.com.tr internet sitesinde sunulan ürünlerin özel tasarım ve el yapımı olduğunu ve bu sebeple www.sunlinesolarium.com.tr internet sitesinde bulunan ürün görselleri ile ALICI’nın eline geçen ürün arasında farklılıklar olabileceğini bildiğini kabul ve beyan eder.

Sözleşme Konusu mal ya da hizmetin tüm vergileri satış fiyatına dahildir.

ALICI, www.sunlinesolarium.com.tr internet sitesinde sunulan ürünlerin özel tasarım ve el yapımı olduğunu ve bu sebeple www.sunlinesolarium.com.tr internet sitesinde bulunan ürün görselleri ile ALICI’nın eline geçen ürün arasında farklılıklar olabileceğini bildiğini kabul ve beyan eder.

ALICI tarafından satın alınan Ürün(ler)in temel özellikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi) www.sunlinesolarium.com.tr’da,  hem ürünün ilanının yer aldığı sayfada; hem de ALICI’ya ait Hesabım>Siparişlerim bağlantısı altında bulunmaktadır. Ürünün özellikleri ve tüm vergiler dâhil satış fiyatı da ALICI’nın sepetinde ve gönderilecek faturada mevcut olacaktır.

3.2 –        Teslimata İlişkin Bilgiler

3.2.1 –        Siparişiniz 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümlerine ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 16. Maddesine uygun olarak sipariş tarihinden itibaren en geç 30 (otuz) gün içerisinde teslim edilir.

3.2.2 –       SATICI, 27.02.2015 tarihinde yürürlüğe giren 29188 sayılı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 16. maddesinin 4. fıkrasında yer alan; “Sipariş konusu mal ya da hizmetin ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur” hükmü uyarınca internet sitesi üzerinden satışa sunulma aşamasında teknik hatalar nedeniyle ürün fiyatı, ürün açıklaması, ürün niteliği vb. özelliklerde hata olması halinde siparişi iptal etme ve tahsil edilmiş tutarları ilgili mevzuat hükümleri uyarınca müşteriye (ALICI) iade etme hakkına sahiptir.

4. TAAHHÜTLERİN GEÇERLİLİK SÜRESİ

4.1 –       İşbu formda yer alan ürün ya da hizmete ilişkin olarak müşteriye (ALICI) sunulan bilgiler ve taahhütler, kampanya süresi / ilan süresi kadar geçerlidir. İlan edilen fiyatlar tüm vergiler dâhil satış fiyatıdır. İlan edilen taahhütler güncelleme yapılana ya da değiştirilene kadar geçerlidir.

4.2 –       SATICI tarafından internet sitesi üzerinde müşterilere yılın belirli zamanları avantajlı fiyatlar ile ürün satışı yapılmaktadır. SATICI; müşteri ihtiyacını aşan, ticari ve mesleki amaçlar ile yapılan toptan nitelikteki işlemlere ilişkin iptal etme hakkını saklı tutar.

5. GENEL HÜKÜMLER

5.1 –       ALICI, İnternet Sitesi’nde sözleşme konusu ürünün temel özellikleri, tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ve bunun masraflarının aksi belirtilmedikçe ALICI tarafından karşılanacağına, teslimatın gerçekleştirileceği süreye ve SATICI ’nın tam ticari unvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu, cayma hakkının kullanılması şartları hakkında doğru ve eksiksiz olarak bilgi edindiğini ve elektronik ortamda gerekli onayı verdiğini beyan eder.

ALICI, talep ve şikâyetlerini yukarıda belirtilen iletişim yollarını kullanarak iletebilir. Şikâyet ve taleplere SATICI tarafından müşteri hizmetleri aracılığıyla mümkün olan en kısa sürede cevap verilecektir.

ALICI; bu bilgilendirme formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce, SATICI tarafından ALICI’ya verilmesi gereken unvan, adres, iletişim bilgileri, MERSİS numarası, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin tüm vergiler dâhil satış fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini, cayma hakkı ve cayma hakkının kullanım usulü ve koşulları hakkında doğru ve eksiksiz olarak bilgi edindiğini teyit etmiş olur.

5.2 –       Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile ilgili ürün için ALICI’nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak değişkenlik gösterebilen ve internet sitesinde yer alan ön bilgiler içinde açıklanan süre zarfında ALICI veya gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir.

5.3 –       Kargo firmasının, ürünü ALICI’ya teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI’ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.

5.4 –       SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

5.5 –       SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.

5.6 –       SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir ve 10 iş günü içerisinde tahsil edilen toplam bedeli ALICI’ya iade eder.

5.7 –       Ürünün teslimatı için işbu Ön Bilgilendirme Formunun elektronik ortamda teyit edilmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

5.8 –       Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünü 3 gün içinde SATICI’ya iade etmek zorundadır. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI’ya aittir.

5.9 –       SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefetleri, ulaşımın durması gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI’nın siparişi iptal etme ve sözleşmeyi fesih etme hakkı bulunmaktadır. Sözleşme’nin fesih edilmesi durumunda SATICI, varsa teslimat masrafları dâhil olmak üzere tahsil ettiği tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaşmasını takip eden 14 (On dört) gün içinde nakden ve defaten ALICI’ya iade etmekle yükümlüdür.

5.10 –       02.2015 tarihinde yürürlüğe giren 29188 sayılı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 16. maddesinin 4. fıkrası gereği sipariş konusu mal ya da hizmetin ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur.

5.11 –       sunlinesolarium.com.tr internet sitesinde sunulan bazı ürünlerin el yapımı olmasından ve siparişi verilen yüzük ölçülerinin farklılığı nedeniyle ağırlık, uzunluk, genişlik vb. özelliklerinde üretim sonrasında ± %15 kadar farklılık olabilmektedir.

5.12 –       ALICI’nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile ALICI’ya bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa SATICI, Banka’ya ürünün bedelini tek seferde öder. ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini aynı taksit sayısında yapmaktadır. Havale/EFT ya da kapıda ödeme seçeneklerinde iade Tüketiciden banka hesap bilgileri istenerek, Tüketicinin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.

5.13 –       İnternet Sitesi üzerinden ürünün satışa sunulması aşamasında teknik hatalar ya da maddi hatalar nedeniyle ürün fiyatı, ürün açıklaması, ürün niteliği vb. özelliklerde hata olması halinde SATICI siparişi iptal etme ve tahsil edilmiş tutarları ilgili mevzuat hükümleri uyarınca ALICI’ya iade etme hakkına sahiptir.

5.14 –       ALICI, internet sitesi üzerinden satın aldığı ürünleri, ilgili ürünün/ürünlerin satışa sunulduğu sayfada yazılı olan “ürün kullanım şartları/koşulları/talimatları” doğrultusunda kullanmayı; bu hususlara aykırı kullanım halinde oluşabilecek zarar ve ziyandan SATICI’nın sorumlu olmadığını işbu sözleşmenin onayı sırasında gayri kabili rücu kabul ve taahhüt eder.

6. CAYMA HAKKI

ALICI, 14 (On dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin  sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez. Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

Cayma hakkının kullanılması için 14 (On dört) günlük süre içinde SATICI’ya telefon veya eposta ile bildirimde bulunulması ve ürünün 27.11.2014 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Cayma Hakkının İstisnaları” başlıklı 15. madde hükümleri kapsamında olmaması ve SATICI tarafından tekrar satışa arz edilebilir nitelikte olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde;

a) 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte 10 (On) gün içerisinde SATICI’ya gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır)

b) Cayma hakkı talebinin iletilmesinden itibaren 10 (On) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin, kutusu, ambalajı, sertifikaları, varsa hediye ürünleri ve aksesuarları, hediye çekleri ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak SATICI’ya iade edilmesi gerekmektedir. Bu materyallerden herhangi birinin gönderilmemesi ya da taşıma şirketinden kaynaklanmış olsa dahi hasarlı olması durumunda, materyalin bedeli iade tutarından düşülerek iade işlemi tamamlanır. ALICI, bu işlemler için hangi yolu izleyeceğini SATICI’yla belirtilen iletişim bilgilerinden irtibata geçerek öğrenmelidir.

Cayma hakkı kapsamında öngörülen taşıyıcı SATICI’nın ürünü ALICI’ya teslim ettiği firmadır. (Yurtiçi Kargo)

c) Cayma hakkının kullanımı ile ALICI, kendisine belirtilecek teslim masrafını geçmemek üzere iade masraf tutarlarına, öngörülen dışında bir taşıyıcı ile ürünü iade edecek ise her türlü iade masrafına katlanmakla yükümlüdür.

d) SATICI’ya cayma hakkı talebinin ulaşmasını takip eden 14 (on dört) gün içinde ürün bedeli ALICI’ya iade edilir.

6.1 –       CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER

6.1.1 –       Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. Bu nedenle, ALICI’nın isteğiyle, internet sitesinde sunulan maden renginden farklı bir renkte kişiye özel olarak üretim yapıldığında ya da internet sitesinde sunulan yüzük ölçüsü aralığı, kolye ve bileklik boyu dışında verilen özel siparişlerde ya da sipariş verilen ürünün ALICI’ya tesliminden sonra, ALICI’nın isteği doğrultusunda yapılan yüzük ölçüsü, kolye, bileklik boyu ve modelindeki değişiklikler gibi işlemler yapıldığında, müşterinin özel istekleri doğrultusunda özel olarak üretimi yapılan bu mallar  ile hasarsız, kullanılmamış ve hijyen bakımından ambalajı açıldıktan sonra iadesi mümkün olmayan ürünler bakımından ambalajı açılmamış olan ürünler cayma hakkının kullanılamayacağı ürünler kapsamına girer.

6.1.2 –       Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin ürünler.

6.1.3 –       Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin ürünler.

6.1.4 –       Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi gereği, yüzük siparişlerinde, yüzük ölçüsü kişiye özel olarak hazırlandığı için, yasal koşullara bağlı olarak cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) bulunmamaktadır.

7 –       GEÇERLİLİK 

İşbu ön bilgilendirme formu, elektronik ortamda müşteri (ALICI/TÜKETİCİ) tarafından okunarak kabul edildikten sonra geçerli hale gelecektir. 

8 –       UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ 

İşbu Ön Bilgilendirmenin uygulanmasında ve işbu sözleşmeden doğacak uyuşmazlığın çözümünde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar ALICI’nın Mal veya Hizmeti satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68. maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.

Yukarıdaki bilgiler uzaktan iletişim araçlarına uygun olarak ve iyi niyet ilkeleri çerçevesinde ergin olmayanlar ile ayırtım gücünden yoksun veya kısıtlı erginleri koruyacak şekilde ticari amaçlarla verilmiştir.

1.3 –       SATICI

Ünvanı                        :   Sunline Güzellik Hizmetleri Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi

Mersis No                  :   0784073198000001

Adresi                         :   ATAKÖY 7-8-9-10. KISIM MAH. ÇOBANÇEŞME E-5 YAN YOL CAD. A NO: 22/1A BAKIRKÖY / İSTANBUL

Telefon                       :   0…..      

Eposta adresi            :   info@sunlinesolarium.com.tr

KEP Adresi                 :   …@hs01.kep.tr

ALICI

Müşteri olarak www.sunlinesolarium.com.tr alışveriş sitesine/sitesinden üye olan ve/veya alışveriş yapan kişi. Üye olurken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.

Tarih               : Müşterinin siteden tercih ettiği ürünleri satın aldığı tarihtir.

Alıcının bir yurtdışı teslimat adresi beyan etmesi neticesinde Türkiye Gümrük Sahası dışındaki bir adrese teslim edilen ürünler iade/cayma hakkı kapsamı dışındadır.

tr_TR